“Kedsomhedsknappen” lanceres på Nationalmuseet

0
10
Nationalmuseet

Børnene skal have indflydelse

Kedsomhedsknappen er en ny satsning fra Nationalmuseet, som skal motivere og inspirere børn til, at have det sjovt når de besøger Nationalmuseet. Børnesatsningen fra Nationalmuseet, bliver støttet af Nordea fonden med 5 millioner kr.

Mange børn har forestillingen om, at det er kedeligt at tage på museum – og dette udsagn kan måske have noget på sig. Men Nationalmuseet satser på en mere innovativ tilgang til museums drift, og vil forsøg at gøre det mere underholdende for børnene, og lægge alle de gamle normer lidt til side, med at man skal være stille, og man ikke må røre ved noget osv.

Til påske vil man kunne finde “kedsomhedsknappen” på nationalmuseet. Knappen skal kunne anvendes, hvis børnene ikke finder det spændende eller interessant, det de ser eller oplever. Hele konceptet med knappen er, at gøre at gøre det hele mere levende og fortællende.

Børnene bliver derfor influenter på, hvad der skal ske på museet. Da det er den nye målgruppe, man har valgt at satse på.

Støttet af Nordea-fonden

Støtten fra Nordea-fonden skal være med til at udvikle helt nye formidlingstiltag, der skaber værdi for børnene, forældrene og bedsteforældrene. “Kedssomhedkanppen” bliver det første skridt mod den nye ambition, om at gøre Nationalmuseet interessant igen.

EFTERLAD ET SVAR

Skriv din kommentar her
Skriv dit navn her